خرید از سراسر دنیا


» شکار کتاب

شکار کتاب

عصرها برای دو منظور در یک کتابفروشی کار می کنم .

اول : عاشقانه کتابها را دوست دارم

دوم : با یک شغل نمی شود زندگی را اداره کرد


به محض ورود به کتابفروشی ، متوجه می شوم که کدام یک از کتابها به فروش رفته . همه گمان می کنند که من جای کتابها را حفظ می کنم ، اما واقعیت این است که من صدای تک تک کتابها را می شنوم و وقتی صدای کتابی به گوشم نرسد می دانم دیگر در کتابفروشی نیست .


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

اکثر مشتریانی که برای خرید به کتابفروشی می آیند از قیمت بالای کتابها شکایت دارند ، این در حالیست که من کتابهای زیادی را می شناسم که در میان قفسه ها پنهان شده اند و اتفاقا کتابهای بسیار خوبی هم هستند و قیمتهای بسیار مناسبی دارند اما شوربختانه مشتریان کتاب با عطش و بیمارگونه به دنبال آنها نمی گردند . کافیست کمی دقت کنیم تا کتابهای عالی ای را با قیمتهای مناسب بیابیم .


قدیم ها هر گاه به کتابفروشی ای میرفتم و کتابی را می پسندیدم و توان خریدش را نداشتم ، به شرط آنکه اطمینان داشتم که به زودی هزینه ی خریدش را فراهم خواهم کرد ، یک شیطنت کرده و کتاب را پشت قفسه ی کتابها پنهان می کردم طوری که کسی پیدایشان نکند . بعد چند روزی که پول جور می شد به همانجا رفته کتاب را برداشته و خریداری می کردم . بسیاری از کتابفروش ها من را و عادتم را میشناختند اما کاری به کارم نداشتند . باور کنید لابد در دلشان کلی هم به حالم دل می سوزاندند .


اگر انسانی اعتیاد به کتاب داشته باشد ، نه تنها راه به دست آوردنش را پیدا میکند بلکه به راحتی با کم کردن هزینه های دیگر می تواند کتابهای مورد علاقه ی خود را فراهم کند .

مشکل ما اینجاست که همه چیز را آماده و بی زحمت می خواهیم . برای خرید یک مال منقول یا غیر منقول حاظریم کلی درد سر و زحمت کشیده و سختیهای فراوانی را بر خود هموار کنیم اما برای خرید یک کتاب از یک وعده ی خوراک خویش نمیگذریم . البته این سخن ، مسئولین مربوطه ی عرصه ی فرهن را تبرئه نمی کند . خطاها و کم کاریهای آن عزیزان بسیار مشهود است . اما آنچه مورد نظر من در این مجال است این است که انسان می تواند هر آنچه را بخواهد به دست آورد . چطور است که افرادی که اعتیاد به افیون یا مشروبات الکلی دارند ، یک عمر مواد مصرفی روزانه ی خویش را به هر طریقی به دست می آورند ؟ اما ما برای نخواندن کتاب ده ها دلیل می آوریم !


اکنون که در کتابفروشی کار میکنم ، معتادین به کتاب را شناسایی کرده و برایشان به سبک قدیم خودم کتابها را پنهان میکنم تا پولشان را جور کنند و برای خرید آنها مراجعه کنند . این در این دوران حیات من ، تنها کاریست که در توان دارم برای اینکه از کتاب خوانان حمایت کنم .

کتابها از خیلی جهات همانند ما آدم ها هستند . یکی از وجوه اشتراکشان با ما در این است که گاهی کتابهایی رویشان تبلیغات وسیع شده و به چاپهای بالا می رسند در حالی که ارزش آنها آنچنانی نیست که بر سر زبانها افتاده ، در عوض کتابهایی هستند که می توان آنها را با ارزشمندترین جواهرات عالم قیاس کرد ، اما به دلیل عدم تبلیغات وسیع بر روی آنها ، آنقدر دست نخورده و کنار افتاده باقی می مانند که آدم دلش برایشان می سوزد .

کتابی با یک حجم معین هنوز که هنوز است سی هزار تومان قیمت می خورد و کتابی دیگر با همان حجم بلکه با کیفیت کاغذ و چاپ پایینتر صد و سی تومان ! وای از این تعارض و بی عدالتی . انگار که بی عدالتی در بین کتابها نیز همچون ما انسانها ، رسوخ کرده . انگار انسان در هر جا که سیاست به خرج دهد و اخلاق را چاشنی سیاستش نکند ، تبعیض و حق کشی بسیار زیاد اتفاق می افتد .


امیدوارم دوستانی که علاقه به خواندن دارند ، همچون آنها که اعتیاد به شکار در طبیعت داشتند ( که خوشبختانه جمعیتشان رو به زوال است به علت بالا رفتن فهم بشر و ایجاد قوانین محکم ) به نقاط مختلف سر زده و به کمین کتابهای مورد علاقه ی خود بنشینند . من این کار را شکار کتاب می خوانم و شکار گاه های بزرگی را سراغ دارم که برای انواع کتاب مناسب هستند .

امیدوارم مهربان یاران نیز با دیده ای تیز ، به کمین شکار کتابهای مورد علاقه ی خود بنشینند .


سپاس از توجهتان

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده