بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» تقویت حافظه

تقویت حافظه

یکی از مشکلاتی که بشر امروزی درگیر آن می باشد ، اختلال حواس و ضعف حافظه می باشد . اگر بخواهیم انواع علتهای دخیل در این امر را بیان کرده و به شرح تک تک مسایل بپردازیم ، خود موضوع کتابی جداگانه می شود . البته این بنده در این زمینه متن کتاب آماده ای دارم که پژوهشهای دقیقی انجام داده و دوستانی که آن را مطالعه و عمل فرموده اند جوابی بسیار عالی گرفته اند ولیکن به جهت مسایل قیمت کاغذ ، شوربختانه فعلا امکان چاپ نمی باشد .

از دیگر سوی ضعف حافظه در بیشتر موارد در یکی دو جنبه ی خاص یادآوری اتفاق می افتد ، پس باید این جوانب را نیز تعریف کرده و شخص دارای اختلال هر کدام را به صورت جداگانه در خود بررسی فرماید . به عنوان نمونه برخی افراد چهره ی افراد را به یاد آورده و فامیل آنها را فراموش می کنند ، برخی مفاهیم را فراموش می کنند ، برخی الفاظ را ، و به همین صورت هر کس در زمینه ای دچار ضعف می شود .

از آنجا که دوستانی که جواب مثبت از نوشته ی بنده گرفتند دستور فرمودند مسایل را مختصرا در اختیار عزیزان قرار دهم در این مجال به صورت بسیار کوتاه اما مفید دستوراتی عرض می کنم .


دستور خوراکی

از میان دستورات برای تقویت حافظه ، بسیاری دستورات را می توان نام برد که واقعا مفید هستند اما برخی از دستورات با ویژگی های جسمی و حتا روانی و معاشرتی افراد خوانایی ندارند . از این روی بر آن شدم دستوری ساده اما همگانی را که به دفعات تجربه شده و بر هر جسمی اثربخش است را خدمتتان عرض کنم .

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

- نخست برای هر لیوان آب تصفیه شده یا آب معدنی ، یک گرم زعفران کنار گذاشته شود .

- زعفران ها را با هاون سنگی یا اگر موجود نیست با ته قاشق در گوشه ی یک کاسه ، کاملا پودر کنید .

- آب را بر روی حرارت قرار دهید و وقتی که آب به جوش آمد ، شعله ی زیر آن را بسیار کم کنید . ( در حالت کم ترین شعله ی کوچک گاز ) .

- بگذارید آب با حرارت بسیار کم ، حرارتش از صد درجه پایین بیاید . اگر حدود سه دقیقه روی شعله ی شمعکی باشد به دمای مطلوب خواهد رسید . ( به هیچ وجه مواد را به آب صد درجه اضافه نفرمایید چرا که هفتاد درصد خواص مواد از میان خواهد رفت ) .

- بعد سه دقیقه ، همه ی زعفران پودر شده را به آب اضافه کرده و آرام به هم بزنید تا روی آب نمانند چرا که ماندن زعفران روی آب باعث می شود که زعفران به حاشیه ی آب رفته و با ظرف داغ ارتباط مستقیم برقرار کرده و خواص زیادی را از دست بدهد .

- بعد از حل کردن زعفران ، به اندازه ی هر لیوان آب ، یک نبات صد گرمی در ظرف بریزید و با حرکت آرام و دورانی قاشق ، آن را در محلول آب و زعفران حل کنید .

- بعد از حل شدن کل نباتها شعله ی زیر ظرف را بسته و بگذارید دمای مایع به دست آمده تا حدی پایین بیاید که اگر نوک انگشت را در آن فرو کنیم احساس سوزش نکنیم . ( حرارت مایع در این حالت حدود پنجاه درجه است ) .

- حال به ازای هر لیوان آب ، یک قاشق غذاخوری عسل به مایع اضافه کرده و آرام حل میکنیم . به هیچ وجه عسل را در مایعی که دمایش بالاتر از پنجاه درجه است حل نفرمایید .

- مایع به دست آمده را بعد از خنک شدن در ظرفی در بسته ریخته و در پخچال نگهداری بفرمایید .

به مدت 21 روز ، هر روز به اندازه ی یک پنجم لیوان ، از مایع مورد نظر را در لیوان ریخته و باقی لیوان را با آب خنک یا ولرم پر کنید و با یک قاشق سوپ خوری کندر تلخ ، میل کنید . ( جویدن کندر نیز خوب است اما چون تلخ بودنش را برخی تحمل ندارند خوردن آن مانند قرص با مایعی که ساخته اید جذب بالا و فواید بی شمار دارد ) .

مدت 21 روز روزی یک بار این کار را انجام بفرمایید ، پس از آن هفت روز استراحت داده و نه مایع و نه کندر را استفاده نفرمایید در عوض سعی بفرمایید از خوراکی های دارای فسفر و آهن استفاده کنید و آب فراوان میل بفرمایید . بعد از هفت روز استراحت ، دوباره به مدت 21 روز دستور فوق را انجام دهید . اگر به دقت به همراه آنچه در ادامه خواهد آمد انجام دهید قطعا از نتیجه شگفت زده خواهید شد به فضل حضرت دوست .


دستور عملی

- در دوره ی کامل استفاده از خوراکی مذکور ( 21 روز به اضافه ی هفت روز استراحت به اضافه ی 21 روز دوم ) هر شب در فاصله ی یک ساعت مانده به خواب یک جدول حل کنید . جدول عادی باشد و هیچ اشکالی ندارد که همه ی آن حل نشود فقط کافیست سعی کنید .

- عصرها نیم ساعت تا یک ساعت در طبیعت و یا حداقل در پارکی که درخت در آن کم نباشد قدم بزنید .

- به هیچ وجه آهنگ هایی که ضرب آهنگ تند دارند را در مدت این دوره گوش نفرمایید . به جای آن از موسیقی بی کلام که مخصوص تمرکز یا مطالعه است استفاده بفرمایید .

- اگر در طول روز از ماسک استفاده می کنید سعی کنید در پیاده روی عصرها ، کمی در گوشه ای در کنار درختی قرار گرفته و ده دقیقه ای نفس عمیق بکشید . نفس را از بینی داخل داده و کمی مکث کرده و نگهدارید و سپس با دهان آن را خارج کنید .

- تا حد ممکن از قرص های مسکن استفاده نکرده و تا حد امکان خوراکی هایی که طبیعتی سرد دارند را استفاده نفرمایید .

- تا حد امکان از دوش آب گرم استفاده نکنید بلکه بهتر است آب تا حدی که به بدنتان تحمیل نشده و آزار نرساند ، خنک باشد .


با انجام این موارد قطعا نتایج عالی ای خواهید گرفت ، البته چنانچه عرض گردید ، تحقیقات این بنده در این مورد در یک کتاب مجزا نوشته شده که به امید حضرت دوست اگر در آینده مجالی بود به اشتراک گذاشته می شود .


باسپاس از اینکه وقت شریفتان را به خواندن این خطوط اختصاص فرمودید .



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده